Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Nedělejte si život těžším, než může být

foto:unsplash

U svých klientů často vidím, že největší překážkou na cestě k lepšímu životu jsou oni sami. Dělají si život obtížnějším, než by mohl být. Kvalita našeho života se může výrazně zlepšit, když se člověk zbaví negativních vzorců chování a přesvědčení a osvojí si nové návyky.

Vyzkoušejte tyto tři základní postupy a zvýšíte svůj pocit štěstí.

 1.  Mějte rádi sami sebe

U mnoha lidí jsem se setkala s přesvědčením, že za nic nestojí. Trápili se sebenenávistí, pocity viny a sebekritikou. Cítili se jako oběť

Člověk musí být ochoten začít mít rád sám sebe, chce-li být spokojený. Cestou k pozitivním změnám je přijetí sama sebe. Vesmír odpovídá na každou naši myšlenku, které jsme se rozhodli věřit. Když o sobě budeme negativně smýšlet, bude se k nám negativně chovat i naše okolí. Když nemáme rádi sami sebe, neděláme dobrá rozhodnutí. 

„To, co si o sobě myslíme, se stává pravdou.“ Louise Hay  

Přestaňte trestat sami sebe. Přestaňte se kritizovat a obviňovat. Změňte vnitřní dialog. Buďte k sobě laskavější. Když budete milovat sami sebe, druzí budou milovat vás.

Sebeláska znamená:

-       Odpustit sobě i druhým

-       Splnit sliby, které jste dali sami sobě nebo druhým

-       Chovat se zodpovědně

-       Pečovat o své tělo

-       Pečovat o svou duši

-       Naslouchat své intuici

-       Být sám/sama sobě nejlepším kamarádem 

-       Být sám/sama sobě nejlepším rodičem (pokud rodiče nefungovali, jak měli, nebo již odešli)

-       Přijmout své odlišnosti. Mít rád sám sebe/sama sebe, i když nevypadám/ nejsem jako druzí.

 

Každodenní cvičení:

Naučit se mít rád/ráda sama sebe je schopnost, kterou si můžete osvojit. Každodenní opakování pozitivních  afirmacívizualizacepozitivní myšlenímeditacevyjadřování vděčnosti, sportování nebo procházky v přírodě pomáhají cítit se dobře.

 

2. Zbavte se odporu ke změnám

Život není možné zlepšit, pokud člověk zůstává ve své zóně komfortu, tedy známém prostředí. Když máme své pohodlí, pak není kam růst. Komfortní zóna je ve skutečnosti stagnační zónou. Život je v pohybu. V životě buď rosteme a vyvíjíme se, nebo stagnujeme a ztrácíme své schopnosti. Proces degradace může trvat měsíce a roky, ale při pohodlném životě se uskuteční dříve, než by měl. V nepohodlí můžeme v sobě odhalit rysy, o kterých jsme nevěděli, že je máme. Není jiná cesta ke spokojenému a naplněnému životu než ta, kdy jdeme proti své přirozenosti, neutíkáme před překážkami a náročnými úkoly. Jediný rozdíl mezi lidmi, kteří uspěli, a těmi, kteří to nedokázali, je, jak moc opouštěli svou komfortní zónu. 

Každodenní cvičení:

Udělejte každý den něco, do čeho se vám nechce. Dělejte dobré skutky. Neponocujte a choďte brzy spát a brzy vstávejte. Čtěte a studujte. Cvičte nebo více choďte.

 

3. Pryč s tím, co vám neslouží ku prospěchu

Příčinou nespokojenosti je často přílišná připoutanost k lidem, věcem, myšlenkám a zvykům. Člověk si může uvědomovat, že mu názory, lidé nebo návyky nemusí prospívat, ale přesto na nich lpí a bojí se jich vzdát. 

Odpoutat se od nežádoucích vlivů znamená nedovolit vnějším okolnostem (lidem, zlozvykům, práci), aby nad námi měli moc. Nebudeme si nalhávat, že to není vždy snadné. Ale držet se něčeho, co vás vyčerpává, je těžší.

 

Zbavte se:

-       Omezujících zlozvyků a návyků

Máte omezující návyky chování, jako je chození pozdě, lhaní, prokrastinace, perfekcionismus nebo lenost? Ničíte své tělo a mysl alkoholem, nezdravým jídlem, sladkostmi nebo kouřením? 

-       Toxických lidí

Ovlivňují vás lidé, kteří si neustále na něco stěžují, kteří kritizují, manipulují, poučují nebo nemají zdravý vztah k penězům? S takovými lidmi omezte kontakt. Nebojte se rozloučit s lidmi, kteří si nezaslouží mít vás ve svém životě.

-       Strachu

Všichni čelíme nějakému strachu. Někdo má strach z chudoby, ze samoty, ze změny, jiní se bojí mluvit na veřejnosti, bojí se selhání nebo kritiky. Základem každého strachu je obava, že nezvládneme negativní emoce, které jsou se strachem spojené. Když by člověk měl garance, že okolnosti, které jsou se strachem spojené, dobře zvládne, pak by strach zmizel. Abyste snížili svůj strach, je potřeba rozvinout důvěru ve své schopnosti, že zvládnete vše, s čím se na své životní cestě potkáte. Jedinou možností, jak svůj strach překonat, je udělat to, z čeho máte strach. 

Překonat strach, zbavit se omezujících návyků a zlozvyků, omezit vztah s negativními lidmi je nutnost, chcete-li najít vnitřní klid. Zbavit se nežádoucího vyléčí váš život. Přestaňte plnit přání druhých lidí, jen abyste se jim zalíbili a neztratili jejich náklonnost. Vy jste kapitánem svého života a můžete si dovolit odmítnout věci, které vám nejsou ku prospěchu.

 

Na závěr:

Nemusíte měnit hned vše. Dělejte malé kroky. Oceňujte pozitivní výsledky. Buďte k sobě laskaví. Změny můžete zvládnout sami. Pokud potřebujete podporu, pak si vždy můžete najít podpůrnou skupinu nebo kouče, mentora, terapeuta, astrologa, který vám pomůže osvobodit se a mít spokojenější život.

Autorka: MKB


     

Pružnost

Pružnost

Mnoho naší nespokojenosti v životě je způsobeno tím, že naše očekávání nejsou naplněna. Máme potíže přijmout fakt, že věci nejdou podle našich plánů. Když jsme rigidní, bráníme radosti vstoupit do našich životů. Více

Tři okruhy vztahů

Tři okruhy vztahů

Naše životy jsou bohaté do té míry, do jaké se nám daří rozšiřovat TŘI OKRUHY VZTAHŮ: Více

Osobní zpověď

Osobní zpověď

Dopustili jste se v posledním čase něčeho, co vás trápí a co ukazuje na vaši nedokonalost? Pokud se to neslučuje s vaší přirozenou morální integritou, pravděpodobně se za to vědomě nebo nevědomě soudíte.  Více


Další články