Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Proč chození prospěje vašemu tělu a mysli

foto:unsplash.com

„Myšlenky, které vás napadnou během procházek, mají často tu největší hodnotu.“ Friedrich Nietzsche

Mnoho slavných spisovatelů, filozofů, skladatelů a tvůrců chodilo na dlouhé procházky, protože jim to pomáhalo jasně myslet, lépe se soustředit a získat nové nápady.

Lidé jako Albert Einstein, Aristoteles, Friedrich Nietzsche, Ernest Hemingway, Henry David Thoreau, William Blake, Ludwig Van Beethoven nebo Bedřich Smetana měli jako každodenní rituál dlouhé procházky.

"Myslím, že ve chvíli, kdy se mé nohy začnou pohybovat, mé myšlenky začnou proudit." — Henry Thoreau


Proč jsem si oblíbila procházky

Před rokem jsme si koupili psa. Syn mě několik let přemlouval a já se dost bránila, protože jsme vždy hodně cestovali. Pandemie nás ale zastavila a do naší rodiny přibyl nový člen - Chesapeake Bay retrívr. Je to aktivní a přátelský pes, který potřebuje hodně pohybu. Každý den s ním chodím na dlouhou procházku.

Procházky v přírodě pro mě fungují jako autoterapie. Při chůzi se moje mysl zklidní, život vidím z jiného úhlu, objevují se řešení problémů a nové inspirace. Zjistila jsem, že když se vrátím domů, jsem schopna se lépe soustředit a pracuji efektivněji.

Benefity procházek

Procházky na čerstvém vzduchu prospívají tělu a mysli. Podle mnoha vědeckých studií pohyb v přírodě snižuje stres, úzkost, únavu, zmírňuje deprese. Podporuje kreativní myšlení a dodává energii.

Chůze zlepšuje fyzickou kondici, pomáhá udržovat zdravou váhu, snižuje tělesný tuk, snižuje krevní tlak, posiluje kosti a svaly, posiluje imunitní systém a je prevencí různých onemocnění, jako je cukrovka nebo rakovina.

Častější procházky v zeleni, hlavně v lese, vedou ke šťastnějšímu a spokojenějšímu životu.

„Součet celku je tento: choďte a budete šťastní; choďte a budete zdraví.“ Charles Dickens

Více choďte. Tipy jak na to.

  1. Pokud procházky nejsou součástí vašeho každodenního života, pak se snažte si každý den najít čas na hodinovou svižnou procházku.
  2. Ať už pracujete z domova, či z kanceláře, jděte se projít po obědě. Pracovní pauza vás osvěží a přinese nové nápady.
  3. Zkuste místo vysedávání s kamarádkou v kavárně jít s ní na procházku do parku.
  4. Pracovní schůzky se taky dají realizovat na čerstvém vzduchu. Steve Jobs promlouval s kolegy venku při procházce. Procházkové schůzky jsou zvláště užitečné při hledání řešení problémů a rozhodování.
  5. Sigmund Freud provedl mnoho svých analýz při chůzi. Já jsem zjistila, že astro konzultace na procházce v době pandemie byly jedny z nejpřínosnějších setkání.
  6. Místo večerního sledování TV se běžte po večeři projít. „Nic vám nedá lepší nápady než večerní procházka.“ J. K. Rowling
Autorka: MKB
foto: unsplash.com

     

Vzorce

Vzorce

Už jako děti jsme se naučili pozorovat vzorce ve svém okolí a podle nich jsme začali přiřazovat světu významy. Naučili jsme se osvojené vzorce opakovat automaticky, ty „dobré“ i ty „špatné“. Navzdory naší snaze mají obzvláště ty nefunkční a destruktivní tendenci se znovu a znovu prosazovat. Více

Uzemnění a zdraví

Uzemnění a zdraví

Jste správně uzemnění? Pak máte jasnou mysl a pocit, že svůj život zvládáte. Pokud nejste, máte potíže se soustředěním, vaše mysl poletuje v minulosti nebo budoucnosti, není ukotvená v současné chvíli a cítíte se často „duchem nepřítomni“. Více

Touha. Jak chtít od života více.

Touha. Jak chtít od života více.

Touha je podstatou života. To je to, co nás pohání a nutí následovat a projevovat naše sny. Touha je tím, čím se my lidé odlišujeme od všech ostatních tvorů na Zemi. Touha je esencí naší duše. Díky touze můžeme tvořit a zažít naplnění. Díky touze jsme schopni dosáhnout velkých věcí. Musíme jen být ochotni vynaložit úsilí. Více


Další články