Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Krize = příležitost

foto: pixabay.com

V době pandemie slyším od svých klientů a přátel nářky, že jsou zavření doma, že nikam nemohou, vadí jim home office, chybí cestování, přátelé, zábava, kina, divadla, bary a restaurace. Říkám jim, že než nadávat a stěžovat si bylo by lepší využít času restrikcí a karantény k něčemu užitečnému. Dříve na spoustu věcí nebyl čas. Teď ho máme. Neměli bychom ho využít efektivně?

Před pandemií si lidé stěžovali, že nemají dost času na rodinu, děti ani sami na sebe. Práce v kanceláři je vyčerpávala. Byli stále ve stresu. Teď se vše zpomalilo a někde zcela zastavilo. Není to příležitost myslet a chovat se jinak? V době pandemie máme jedinečnou možnost přepsat scénář svého života.

Myslíte si, že se život po pandemii vrátí do někdejších kolejí? Ne, život už nebude takový, na jaký jste zvyklí. Váš život se změní. Proto byste se měli na nové možnosti a okolnosti připravit.

Jak je možné času restrikcí využít? Jak z krize udělat příležitost?


1.    Zdraví a fyzická kondice

Zdraví je cenné, a proto je teď tak důležité o sebe pečovat. Kdy jindy než v době pandemie, kdy nemusíme odolávat pokušením v barech a v restauracích, bychom se měli zbavit omezujících zlozvyků a osvojit si zdravé návyky? Přestaňte kouřit, jíst polotovary, sladkosti, přejídat se, holdovat alkoholu či ponocovat. Místo toho si dopřejte kvalitní spánek, zdravé jídlo, dostatek čisté vody. Každý den se hýbejte. Cvičit můžete i doma. Cvičení je skvělým způsobem, jak docílit snížení stresu. Pohyb produkuje endorfiny, které pozitivně působí na naše sebevědomí. Choďte také ven na každodenní procházky. Pohyb vás osvěží, zlepší vám náladu a může přinést i řešení různých potíží.

2.     Psychické zdraví

Koronavirus testuje každého z nás. Abyste byli odolnější, je potřeba posilovat svou mysl. Ke zmírnění stresu, obav a strachů pomůže jóga, pravidelná meditace, psaní deníku, vyjadřování vděčnosti a vizualizace. Snažte se také hodně číst a denně se naučit něčemu užitečnému. Víte, že negativní myšlenky se spíše objevují v „prázdné mysli“? Tedy v mysli, která zahálí? Studujte psychologickou a duchovní literaturu. Snažte se lépe poznat sami sebe.

3.    Ukliďte si doma

Proměňte svůj domov v klidné a uklizené prostředí. Čistý domov má pozitivní vliv na všechny ostatní aspekty našeho života - naši práci, produktivitu, mezilidské vztahy i zdraví. Neuklizený domov ukazuje na neuspořádanou mysl. Nepořádek nás rozptyluje a my nejsme výkonní, jak bychom potřebovali. Ukliďte si doma pořádně jednou provždy. Vyhoďte/rozdejte všechny nepotřebné věci, tj. oblečení, boty, staré časopisy, knihy, domácí spotřebiče a suvenýry. Nastolením pořádku ve vašem domě či bytě pomůžete k proměně svého života, budete mít k dispozici více energie a budete v životě úspěšnější.

4.    Věnujte se aktivitám, které jste dlouho odkládali

Co jste před pandemií chtěli udělat a pořád na to nebyl čas? Něco vyřídit na úřadě? Zrekonstruovat dům či byt? Nechat vymalovat? Nalakovat terasu? Pověsit obrazy? Vyhodit starý nábytek a koupit nový? Zkrášlit zahradu? Pusťte se do toho.

5.    Naučte se něco nového

V online prostředí se můžete naučit spoustu nových věcí. Zlepšit jazykové znalosti nebo se naučit nový cizí jazyk. Můžete se vrátit ke svým zájmům a koníčkům, které jste praktikovali jako děti. Třeba ke hře na hudební nástroj nebo malování. Nebo se teď můžete naučit něco, co jste vždycky chtěli umět. Co je to? Kreativní psaní? Programování? Pletení? Šití? Fotografování? Hraní šachů? Ať už je to cokoliv, pusťte se do toho. Žádné výmluvy.

6.    Práce

Bojíte-li se, že přijdete o práci, pak se vzdělávejte, zdokonalujte se. Ukážete tak své schopnosti a práci si udržíte. Možná během pandemie zjišťujete, že práci, kterou vykonáváte, vlastně nemáte rádi. Nenastal čas popřemýšlet a připravit se na novou kariéru? Nebo jste došli k závěru, že už nechcete být zaměstnaní, ale chcete se osamostatnit a podnikat? Chcete-li učinit změnu v pracovní oblasti, pak si připravte plán. Možná budete potřebovat pomoc od někoho zkušenějšího a praktičtějšího. Nemusíte měnit vše najednou. Změnu si připravte a realizujte postupně.

7.    Partnerské vztahy

Vždy jste chtěli trávit více času se svým protějškem a/nebo dětmi a teď, když jsou všichni doma, vám to vlastně vadí? Objevují-li se ve vztahu k druhým potíže, pak neobviňujte svého partnera/partnerku, děti, příbuzné, ale zapracujte sami na sobě. Co vám začalo vadit? Nevnášejte svou špatnou náladu do vztahu/rodiny. Snižte svá očekávání. Teď nemusíte vyřešit všechno. Zkuste být k druhým laskavější. Nemusíte dělat velká gesta, stačí drobné projevy lásky, pozornosti a vstřícnosti. Vztahy jsou pro naši pohodu klíčové. Kvalitní vztahy nás udržují šťastnější a zdravější. Zatímco společenský status, hodně peněz, majetek a práce takový vliv nemají.

„Jsme to, co opakovaně děláme. Dokonalost není čin, ale zvyk.“ Will Durant

Sebezdokonalení málokdy přijde z jedné změny. Je to postupný proces odstraňování starých zvyků a přesvědčení a vytváření nových. Vyžaduje to trpělivost a pokoru. Pokud teď investujete čas a energii, dostane se vám odměny. Každé vylepšení přispívá k dalším a společně se pak zvětšují a člověk se mění v novou osobu, v nejlepší možnou verzi sama sebe.

Pandemie jednou skončí. Planetární postavení naznačuje, že to bude na jaře roku 2022. Mnozí budou na tuto podivnou dobu možná i rádi vzpomínat - napadlo hodně sněhu, bylo lepší ovzduší, menší nehodovost a menší kriminalita. Udělejte vše pro to, abyste se po COVIDU nechtěli vrátit do světa před ním, ale do světa lepšího. Máte teď šanci se zdokonalit, být lepšími. Vytvořte si novou představu lepšího a spokojenějšího života a připravte se na něj. Buďte vědomými tvůrci sami sebe.

Autorka: MKB

foto:pixabay.com

     

Emoce a zdraví

Emoce a zdraví

Díky událostem současného pandemického období se dostává téma zdraví na první místo žebříčku naší pozornosti.  Podpora těla skrze širokou škálu přístupných vitamínů, medikamentů, vhodné stravy a pití je žádoucí. Není ale zdaleka vším.  Více

Zázrak

Zázrak

Co  byste považovali za zázrak? Co by se muselo stát? Přišli byste na řešení obtížného problému? Získali větší částku peněz? Získali práci, po které toužíte? Dostali byste se na školu, kterou chcete studovat? Koupili si nový dům? Těhotenství? Zbavili se zdravotních potíží?  Více

 

Nový cíl

Nový cíl

Nacházíme se ve velmi specifické době plné nenávratných změn. Míříme do zbrusu nové éry, která přinese nové životní podmínky a nové okolnosti. Více než kdy předtím zažívá mnoho lidí pocit, že se jim navyklé situace a procesy vymykají z rukou, že stagnují nebo dokonce couvají, vzdávají se a neví kudy kamVíce


Další články